Сайт в режимі тестування та наповнення. Стара версія доступна за посиланням: old.sumylis.gov.ua

Сумське обласне управління
лісового та мисливського господарства

Офіційний вебсайт

(0542) 77 05 32

sekretar@sumylis.gov.ua

ЗВІТ про періодичне відстеження результативності регуляторного акта

Лісові ресурси 26 Лютого 2020

25 ЛЮТОГО 2020

ЗВІТ про періодичне  відстеження результативності регуляторного акта

 

 

 

Про встановлення ставок збору за спеціальне використання корисних властивостей лісів на умовах довгострокового тимчасового користування лісами державної власності

 

1. Вид та назва регуляторного акта:

 

Рішення Сумської обласної ради від 19.04.2013 « Про встановлення ставок збору за спеціальне використання корисних властивостей лісів на умовах довгострокового тимчасового користування лісами державної власності / зі змінами від 28.03.2014; 16.03.2015/.

 

2. Назва виконавця заходів з відстеження:

 

Обласне управління лісового та мисливського господарства.

 

3. Цілі прийняття акта:

 

– встановлення ставок збору / плати/ за використання корисних властивостей лісів відповідно до п. 331.11. ст.. 331 Податкового кодексу України;

– створення раціонального та прозорого механізму формування плати за спеціальне використання корисних властивостей лісів;

– реалізація передбаченого законодавством права щодо встановлення ставки збору для поповнення місцевих бюджетів за рахунок стягнення плати за с спеціальне використання природних ресурсів;

– забезпечення умов для раціонального використання корисних властивостей лісів суб’єктами господарювання.

 

4. Строк виконання заходів з відстеження:

 

З 01.01.2020 по 01.03.2020р.

 

5. Тип відстеження – періодичне відстеження.

 

6. Методи одержання результатів відстеження:

 

Під час проведення заходів з відстеження результативності застосовувався статистичний метод одержання результатів результативності та використовувалась інформація від постійних лісокористувачів області.

 

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних:

 

– обсяги надходження коштів до місцевих бюджетів за спеціальне використання корисних властивостей лісів;

– невиснажливе здійснення використання корисних властивостей лісів;

Щорічно сільські ради отримують плату за використання корисних властивостей лісів в сумі близько 45.0 тис. грн.

– планування і проведення господарських і природоохоронних заходів, спрямованих на усунення або запобігання негативному впливу надмірного рекреаційного навантаження.

 

8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта:

 

Впровадження рішення не потребувало додаткових матеріальних та інших витрат. Рішення не обмежувало прав громадян щодо вільного перебування у лісах державної власності, а також безоплатного збору для власного споживання дикорослих трав’яних рослин, квітів, грибів, ягід, горіхів та інших продуктів лісу. Використання корисних властивостей лісів здійснювалось без негативного впливу та надмірного навантаження на лісові екосистеми.

Всього в довгострокове тимчасове користування лісами надано 22.8 га лісових земель,це переважно бази відпочинку та заклади санаторного типу для оздоровлення дітей.

 

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта достатній, оскільки регуляторний акт було опубліковано на сайті Сумської обласної ради sorada.gov.ua/regulations/dijuchireguljatoniakty.html i

http:// sorada.gov.ua /dokumentyoblrady/6-sklykannja/category /84-ri shennja-24-sesiji-19042013.html .

 

Дія регуляторного акту розповсюджується на суб’єктів господарювання – тимчасових лісокористувачів, що використовують корисні властивості лісів на лісових ділянках, користування якими оформлено у встановленому законодавством порядку.

 

Витрати та вигоди органів державної влади, місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання та населення, на які має вплив регуляторний акт наведено нижче:

 

Вигоди

Витрати

Органи державної влади та місцевого самоврядування

Рішенням Сумської обласної ради від 28.03.2014р. встановлено збору за спеціальне використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей та проведення науково-дослідних робіт у розмірі 100% розміру мінімальної заробітної плати, встановленого на 1 січня року, в якому проводиться плата збору, за 1 га лісових плащ на рік. Щорічно сума наповнення місцевих бюджетів складає близько 45 тис. грн.

Витрати відсутні

Суб’єкти, на яких поширюється дія акта

Суб’єкти господарювання – постійні лісокористувачі

Державні підприємства: Глухівський, Конотопський, Краснопільський, Кролевецький, Лебединський, Охтирський, Роменський, С-Будський, Свеський, Сумський, Тростянецький, Шосткинський лісгоспи.

Комунальні підприємства: Глухівський, Конотопський,Краснопільський, Кролевецький, Лебединський,Липово -Долинський, Недригайлівський,Охтирський,Путивльський, Роменський, С-Будський, Сумський, Тростянецький, Шосткинський, Ямпільський, Білопільський, Буринський, Велико-Писарівський

Витрати згідно з нормативами ставок збору за відповідні види спеціального використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей.

Суб’єкти господарювання-тимчасові лісокористувачі, що у встановленому законодавством порядку оформлено право тимчасового користування лісовими ділянками

В тому числі: ТОВ База відпочинку «Пирогівка»; ТОВ «Сумбудтранс»; Обласний комунальний заклад СОШВСМ; Сумське обласне відділення /філія/ Комітету з фізичного виховання та спорту Міносвіти і науки України; Державний позашкільний оздоровчий заклад санаторного типа «Ровесник» , Релігійна громада Евангельських християн «Ковчег» та інші.

Витрати на сплату збору здійснювались в місцеві бюджети у розмірі 100% мінімальної заробітної плати.

Населення

Забезпечення прав громадян щодо вільного перебування у лісах та отримання послуг від суб’єктів господарювання, пов’язаних з використанням другорядних лісових матеріалів та побічних лісових користувань для власних потреб

Витрати відсутні

 

 

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.

 

 

Регуляторний акт має достатній рівень досягнення визначених цілей, результати реалізації його положень мають позитивну динаміку в використанні лісокористувачами прийнятих обласною радою ставок збору за спеціальне використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей та проведення науково-дослідних робіт у розмірі 100% розміру мінімальної заробітної плати, встановленого на 1 січня, в якому проводиться сплата збору за 1 га лісових площ на рік. Даним рішенням чітко визначено механізм сплати збору, що є важливим із правової точки зору, як для постійних лісокористувачів, так і для суб’єктів господарювання, а також позитивно вплине на тимчасових лісокористувачів, які надають соціально-значимі послуги з санаторно-курортного лікування, оздоровлення дітей та відпочинку.

 

Регуляторний акт дає можливість міським, селищним та сільським радам поповнювати свій бюджет від використання лісових земельних ділянок юридичними та фізичними особами на їхніх територіях.

 

 

Заступник начальника                                                          Є.Фролов